Вы на НеОфициальном сайте факультета ЭиП

На нашем портале ежедневно выкладываются материалы способные помочь студентам. Курсовые, шпаргалки, ответы и еще куча всего что может понадобиться в учебе!
Главная Контакты Карта сайта
 
Где мы?

Реклама


Lesson 9. Product development and planning.

Просмотров: 25936 Автор: admin

Lesson 9.

Product development and planning.

The number of new products coming into the market of western countries every year is overwhelming. The major part of these products is not new, but adaptations. It means that these products are not new, they are existing items to which a modification has been made. Only few products are really original or innovations. For instance a clock-television is an adaptation, but TV-set itself, the refrigerator – each was an innovation. A great number of innovations and adaptations are designed, producer and marketed by small businesses. Very often a new product is formed on the basis of the new business. Sometimes there is a patent to make the business more successful. But it happens very often that market research hasn’t been done carefully.

Even in case larger scale producers do more research and testing there is no sure success. A promising new product may be also robbed of success by unreasonable prices, inadequate promotion and poor selling methods. Generally less that one fifth of all new products turn out to be profitable.

 

product development        развитие производства

adaptation                         что-либо переделанное, приспособленное

modification                     модификация, видоизменение

innovation                        нововведение, новшество

patent                               патент

large scale producer         крупный производитель

promising product           перспективный продукт

unreasonable price           неразумная цена  

inadequate                       недостаточный, не соответствующий требованиям

 

Comprehension questions.

1.     How can you explain the term adaptation?

2.     What is an innovation?

3.     Give your own examples of innovations and adaptations.

4.     Why are many innovations and adaptations manufactured and marketed by small businesses?

5.     Why is it so important to obtain a patent?

6.     Why does the failure of a new product take place?

 

Vocabulary practice

Choose the necessary word and put it in the sentence.

1. Though market research tries to predict the trends, there is no sure …   | 1. adaptation

2. This product isn’t original, it is an …    | 2. innovation

3. … office receives applications from many young inventors.    | 3. inadequate

4. If the price is …, the product won’t be sold out.    | 4. patent

5. A clock-television is an adaptation but the television itself is an …   | 5. failure

6. If a sure … is stopped, money and time can be saved.     | 6. success

7. They failed because of … promotion campaign.      | 7. unreasonable

 

to apply for a patent             подать заявление на патент

fair market                            (зд.) благоприятные рыночные условия

to cath on                              стать модным

to be a big selling point        быть притягательным для покупателей

to fulfil the testing                завершить исследование

to market                               продавать

Exercise 2. Answer the questions.

1.     Why is it so important for a producer to apply for a patent?

2.     How much time does it usually take for a new product to catch on?

3.     What is a big selling point of the items which you produce?

4.     In what way can a consumer surprise the producer?

5.     Would you like to produce something original or an adaptation? Explain why.

6.     What are the conditions of successful product development?

7.     What products are the market conditions fair for in this country?

 

Exercise 3. Translate into English (стр. 61).

1.     Этот продукт – модификация старого.

2.     Мелкие производители выпускают большое количество товаров.

3.     Вам необходимо получить патент на производство данного товара.

4.     Тщательное исследование рынка необходимо, чтобы гарантировать успех.

5.     Потребуется пять лет на то, чтобы ваш продукт завоевал признание.

6.     Отключающее устройство с таймером – именно то, что привлечет потребителя.

7.     Надо завершить все исследования, прежде чем мы  начнем продавать наш продукт.

8.     Нам необходимо расширить линию.

 

 

 

Похожие публикации:

Информация

Комментировать статьи на нашем сайте возможно только в течении 60 дней со дня публикации.

Популярные новости

Статистика сайта



Rambler's Top100



 
Copyright © НеОфициальный сайт факультета ЭиП